Ce este un plan de Marketing Online si pentru ce este?

Un plan de Marketing Online este o strategie privind actiunile pe care trebuie sa le urmati pentru a atinge o serie de obiective. Pentru a-l elabora trebuie sa creati un document in care sa stabiliti obiectivele pe care le urmariti si actiunile pe care le veti desfasura pentru a le atinge.

Este esential sa se tina seama de toti factorii care afecteaza atunci cand se elaboreaza un plan de marketing online pentru a indeplini toate obiectivele stabilite anterior.

Fond

In secolul al XX-lea IMM-urile nu au putut concura in conditii de egalitate cu marile multinationale, iar acei putini antreprenori care au incercat, au fost considerati inconstienti.

Cum pot vinde mai mult cu un plan de marketing?

Internetul este ca un mall infinit plin de oportunitati de a cumpara si vinde. Unii inca mai cred ca investitia intr-un site web sau publicitate online este inutila, dar se stie ca intr-un deceniu majoritatea companiilor fara vizibilitate online, vor disparea treptat. Apeleaza la beintop pentru cele mai bune planuri.

Pasi esentiali pentru a dezvolta un plan de marketing

Nu exista nici un plan de marketing care poate fi extrapolat pentru toata lumea. Cea care lucreaza intr-o companie poate fi dezastruoasa pentru alta. Ceea ce toate planurile au in comun este procedura de urmat.

  1. Analiza: trebuie sa te gandesti la ceea ce vrei sa vinzi si sa studiezi atat concurenta, cat si potentialii cumparatori. Cu cat obtineti mai multe informatii, cu atat mai bine.
  2. Elaborare: proiecteaza strategii pentru a realiza un numar mai mare de vanzari. In acest pas va trebui sa decideti ce actiuni veti efectua si cate eforturi ii veti dedica, folosind datele colectate in pasul anterior.
  3. Executie: efectueaza tot ceea ce este planificat si pune mijloacele adecvate pentru a o realiza. Nu improvizati, dar ar trebui sa analizati acest proces in cazul in care ceva trebuie reajustat.

Stigmatele unui plan de marketing online

Exista doua stigmate care i-au facut pe multi sa nu indrazneasca sa faca saltul digital in mod corespunzator. De obicei, fac lucruri nebunesti si sfarsesc prin a se mira intr-o nedumerire nedorita.

  • Frica: Frica de necunoscut poate dauna modului in care actionezi, iar dezinformarea nu te va ajuta deloc. De aceea este atat de important sa urmati toti pasii in timpul elaborarii planului si sa fiti intotdeauna atenti la posibilele reajustari pe care trebuie sa le faceti.
  • Cost: fiecare actiune de afaceri implica o cheltuiala, dar acest lucru nu ar trebui sa ne impiedice sa vedem realitatea. Daca va cresteti vizibilitatea in retea, vanzarile vor creste. Ganditi-va la site-ul dvs., ca la un magazin de pe strada.

Pot face acest lucru fara a avea un site web?

Evident ca nu. Primul lucru de care aveti nevoie este un site web pentru a canaliza toate actiunile si, astfel, pentru a putea vinde in conditii optime. De fapt, pentru a avea un plan de marketing online, veti avea nevoie de:

  • Web: este fata vizibila a companiei dumneavoastra si trebuie sa fie proiectata pentru a satisface atat vizitatorii, cat si nevoile companiei dvs. In fundal este magazinul tau din mall-ul infinit.
  • Retelele sociale: cele potrivite pentru ceea ce doriti sa vindeti. In unele cazuri, poate fi Facebook, in altele Twitter si, in unele cazuri, ambele. Va trebui sa decideti in functie de analiza anterioara pe care ati efectuat-o.