De ce vaselinele de la SKF sunt atat de bune

vaselina marca SKF

Precizia este cheia pentru a minimiza frecarea in transmisie, iar lubrifierea rulmentilor este raspunsul pentru a se asigura ca componenta de rulare continua sa ruleze. Exista multe motive pentru defectiunea rulmentului, de la supraincarcare pana la montarea necorespunzatoare. Dar lubrifierea poate contribui si atunci cand se foloseste tipul gresit, se aplica incorect sau nu asigura intretinerea preventiva corecta.

De aceea, sunt recomandate vaselinele SKF datorita proprietatilor lor si modului in care asigura buna functionare a rulmentilor.

De ce este atat de importanta lubrifierea pentru rulmenti

Lubrifierea nu are unicul rol de a asigura functionarea lina si continua a transmisiei de putere in functionarea mecanica. Lubrifierea permite, de asemenea, o bariera intre componentele din rulment, cum ar fi elementul de rulare, inelul exterior, inelul interior si scutul, acolo unde este necesar. Si, aceasta bariera are mai multe beneficii care ajuta la longevitatea rulmentului, a celorlalte componente ale masinii si a liniei de productie in ansamblu.

Rolul lubrifierii:

  • Previne oxidarea
  • Minimizeaza coroziunea
  • Actioneaza ca o bariera de contaminare
  • Reduce frecarea componentelor
  • Reduce uzura de utilizare
  • Stabilizeaza structura portanta

 Cele 3 tipuri de lubrifianti pentru rulmenti

Lubrifierea trebuie selectata pentru rulment luand in considerare tipul de sarcina, materialul si componentele adiacente. Acest lucru se datoreaza faptului ca unii lubrifianti sunt influentati de factorii de mediu, iar altii nu pot rezista la vitezele necesare pentru anumite operatiuni. In special, lubrifierea este necesara pentru orice marca de rulmenti, fie ca este vorba de rulmenti SKF sau de alta selectie de rulmenti. Deci, este important sa fii constient de cele trei tipuri de lubrifiere in functie de vascozitatea si materialul de baza.

Lubrifianti pe baza de vaselina

Lubrifiantul cu vaselina are o baza de ulei cu un agent de ingrosare suplimentar care permite grasimii sa varieze de la fluid la o stare semi-solida. Prin aceasta, ofera aplicatii variate pentru rulment si nu necesita un program de intretinere de mare viteza. Cu toate acestea, ca lubrifiant partial solid, nu poate face fata la viteze mari de sarcina sau la montarea neintrerupta.

Lubrifianti pe baza de ulei

Spre deosebire de vaselina, uleiul pe baza de petrol sau sintetic poate suporta viteze mari de incarcare si capacitati mari de incarcare, facandu-l o optiune potrivita pentru operatiuni mecanice de mare productie, ajutand in acelasi timp la prevenirea timpului de nefunctionare costisitor. Acestea fiind spuse, uleiul este un lichid foarte fluid predispus la evaporare, unde rulmentul nu este acoperit cu un scut.

Lubrifiant cu pelicula solida (lubrifiant uscat)

O ultima optiune pentru lubrifierea rulmentilor este lubrifiantul solid cu film. Optiunile populare includ grafit, nitrura de bor, bisulfura de molibden sau disulfura de wolfram si pot fi lustruite sau pulverizate pe rulment pentru a crea o pelicula solida in caile de rulare si bile. Cu toate acestea, acestea sunt de obicei selectia de ultima instanta utilizata pentru medii dure sigilate in vid sau radioactive.