Cariere interesante în modă

Moda are un efect de ondulare asupra oamenilor din diferite categorii de viață. Câștigă treptat popularitate în rândul diferitelor pături ale societății. Pentru a ajuta moda să ajungă la consumatori, este nevoie de un număr mare de profesioniști. Pe lângă designul de modă, puteți găsi o serie de locuri de muncă interesante legate de modă.
Dacă nu ești pasionat de design, dar vrei totuși să rămâi conectat cu moda, poți îndeplini alte sarcini de serviciu, cum ar fi Marketingul modei/merchandisingul/cumpărarea și prognoza în contextul oricărui tip de îmbrăcăminte, fie că este vorba de haute couture sofisticate, gata de-a fi wear sau pentru piața de masă și streetwear.
Practic, industria modei și retail în general funcționează ca o echipă în care consilierii de modă, cumpărătorii, prognozatorii, comercianții și marketerii, designerii de modă își joacă bine rolul și mențin industria în funcțiune. Dacă iubești moda și vrei să fii înrudit cu acest domeniu în mod profesional, poți ocupa locuri de muncă precum cea de marketing/merchandising/cumpărare și prognoză în acest domeniu. Aceste joburi vă permit să executați funcții care îi ajută pe designeri să-și vândă colecțiile. În calitate de cumpărător, trebuie să îndeplinești o serie de funcții, cum ar fi cea de cumpărare de modă. Vi se va încredința sarcina de a cumpăra materii prime/accesorii pentru casele de modă, cumpărarea caselor, casele de export și linia de vânzare cu amănuntul. Pentru aceasta trebuie să ai cunoștințe superioare despre noile tendințe care sunt susceptibile de a ajunge pe piață și probabil care vor atrage un număr mare de consumatori. Fashion Marketing se preocupă în esență de a face moda să ajungă la un număr maxim de consumatori și de a ajuta creatorii de modă, magazinele de vânzare cu amănuntul să facă moda accesibilă clienților țintă. Trebuie să lucrezi cu designeri de modă, furnizori și, de asemenea, la nivel de producție pentru a uniformiza procesul care precede designul modei.
De asemenea, puteți fi foarte implicat în modă prin conducerea unui magazin cu amănuntul. Dacă aveți cunoștințe despre modă și cum funcționează industria, puteți deschide un magazin de vânzare cu amănuntul. Alternativ, dacă nu sunteți prea pasionat de antreprenoriat, puteți ocupa locuri de muncă ca manageri/directori de retail în case de modă și magazine de retail.
Fashion Forecasting este un alt domeniu în care vă puteți manifesta dragostea pentru modă și munca în industrie. După cum sugerează și numele, munca include prezicerea tendințelor modei, culorile care vor fi populare într-un anumit sezon sau un an și stilurile care ar putea deveni furioase într-o anumită perioadă de timp. Designerul se bazează pe tendințele prezise de prognoză și apoi decide asupra stilurilor, țesăturilor, culorilor pentru linia de haine pe care doresc să o lanseze și hainele pe care doresc să le proiecteze pentru a crea o colecție aferentă unui anumit sezon. Este necesară analiza și evaluarea noilor tendințe, iar designerii/casele de vânzare cu amănuntul depind foarte mult de cercetările de piață ample pe care le fac prognozatorii. Slujba vă poate cere să călătoriți mult pentru a obține o privire pe diferite piețe din diferite zone geografice. Trebuie să prognozezi noile culori care vor deveni tendințe în sezonul viitor, noile stiluri și tendințe care vor deveni populare.